Alla inlägg under december 2015

Av Emelie Blennow - 8 december 2015 01:41

Hej!

Förlåt men det var ett tag sen jag skrev på min blogg. Dett har hänt en del så det blir en längre inlägg. Vi tog oss igenom sista tävlingen lite knakligt. Vi avslutade på tredje plats på vår egna hemma tävling. Coach var inte nöjd. Vi gick för vinst och det borde inte varit så svårt med tanke på att de andra lagen inte spelade in. Vädret var inte helt på vår sida. Oavsett höll vi en jättefin tävling. Vi hade en super fin välkomnst middag med halloween. Coach var utklädd till häxa, vi hade dekorerat kyrksalen och  godis och kakor i mängder! Vi hade till och med en choklad fontän.


 

Tillockmed  Judas ser frestad ut.


Under sista tävlingen gick jag 79,76,73. Under de tvås sista rundorna spelade jag fantastiskt bra golf. Under andra rundan lyckades jag skaffa mig 2 plickslag för regelbrott. Men men. Jag spelade mycket bra slag, och levererade bättre än jag kunnt hoppas på. Jätteskön avslutning på säsongen.


Nu när vi är på off-season lägger vi mer tid på våra studier, och vårt festande. Firade min första thanksgiving i USA förra veckan. En mycket fin tillställning hemma hos coach med mat i massor. Jag vet inte ens vad hälften av alla sakerna är. självklart höll de bön and listade allt de var tacksamma för!  

 


Den stora pajen i aluminum formen har jag bakat! 


Coach höll också sin årliga julfest där både herr och damlaget var bjudna. Vi åt och spelade julklappspel. Jag fick et par batman knästrumpor och en "fick"plunta. Skorna på bilden var julklapp från en anonym man. Övrigt var en liten goodie bag från coach. 


 


I fredags var jag på pjamasparty hos en av minna nya vänner från skolan och jag hade det så fantastiskt roligt! Resten av helgen tilldelades plugg för kommande finals och packa det sista innan jag åker.


Hade mitt livs första final idag. Var tvungen att göra det tidigare än de andra så jag kan åka hem på onsdag. Jag kom till klassrummet 10:30 och lämnade den 15:30. Inte för att provet var svårt eller tog lång tid. Läraren var mer intresserad av att prata med mig om allt mellan himmel och jord, än att jag faktiskt skrev mitt prov. Eftersom det tog så lång tid skickade mamma denna bilden till mig som uppmuntarn. SnuskMamma har lykats stjäla titlen från moster. 


 

Nu är det inte långt kvar tills jag är hemma igen. Längtar att få träffa alla igen!








Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
På denna blogg kan ni följa min resa till USA, där jag kommer plugga och spela golf på college nivå.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards