Alla inlägg under oktober 2015

Av Emelie Blennow - 29 oktober 2015 16:00

Hetiska veckor här i Staterna. Mycket plugg och väldigt mycket golf. Var på en tävling förra veckan utanför Nashville, spelde dålig golf men lyckades toppa in en järn 6 på hål 17 för min allra första hole in one!!!! Väldigt roligt!!! Vi har också hunnit med att roa oss lite! I gick en runda i Downtown Nashville:   

Vi har också besökt spöktunnlar och hunit klämma in en del fester. För 2 veckor sedan var det en festival i Stan med karuseller som vi gick på. 


 

Där dem serverade fried oreos...... 



Nu till helgen spelar vi vår sista tävling på hemma klubben Diamante. Hoppas vädret blir bra och att vi kan leverara bra scorer! Efter tävlingen går vi på off season, vilket innebär att vi inte får ha planerad träning eller träna i Coach närvaro. Ser fram emot ett lungare tempo, men jag är här för att träna....


Hoppas alla där hemma ha det bra! Jag saknar er jättemycket och räknar ner dagarna tills jag kommer hem igen! 41 dagar kvar!!!


Av Emelie Blennow - 14 oktober 2015 02:48

Hej alla glada!

Är precis hemkommen från en fanatstisk helg i Denver, Colorado. Vackrare plats får man nog leta efter! Vi spelade en fantastisk fin golfbana med klippiga bergen i bakgrunden. Golfen gick inte som planerat, 77,81,75. Det var fruktansvärt svår puttat med sjuka flaggplaceringar och en 12,5 på stimpen. Mycket lärorikt! Känner att jag har stor potential att leverera bättre scorer, behöver bara lite mer erfarenhet och träning. Laget hamnade på en 6e plats, och tre av tjejerna lyckades gå under par!

Hannah hade en 69

Pernille hade en 69

Stina hade 66 och 70 

 Helgen avslutades med en runda i Denver, se bilder nedan!


 

 

 

 

I denver är det lagligt att sälja cannabis. Vi blev lite chokade när vi såg denna affären mitt på gågatan!


Ingen vila här inte! Idag var vi lediga från skolan, därför passade vi på att valifisera oss för nästa tävling:

Stina: 74

Pernille 75

Emelie 77

Sabrina 78

Hannah 84

Lucy 84


Som ni ser på scorerna så är vi ganska trötta. Men lyckligtvus lyckades jag knipa en plats i laget och kommer därför åka till Nashville på lördag för ytterligare en tävling! Fattar inte hur jag ska klara av att hålla betygen uppe... men men. Är så glad att jag lyckats knipa plats i laget!

Av Emelie Blennow - 5 oktober 2015 18:06

Jag ber mycket om ursäkt för att jag inte har tagit mig tiden att blogga. Jag har haft fullt upp med skolarbete och golfen. De sista veckorna har innehållit mycket slit. Jag var och tävlade i missouri och lyckades skrapa ihop bra scorer. Lite många dubblar och många puttar fick jag ihop scorerna, 77, 73, 75. Så jag behöll min tredje plats i laget och är därför klar för tävlingen i Colorado nu i helgen. Spännande. Hoppas jag lyckas vara i fas med skolarbetet. Det är tugnt nu, men det blir bättre!

Här är en bild i tog på en lada. Hoppas ni gillar den!

 

Presentation


Hej!
På denna blogg kan ni följa min resa till USA, där jag kommer plugga och spela golf på college nivå.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards