Alla inlägg under september 2015

Av Emelie Blennow - 20 september 2015 01:29

Hej kära läsare!

Nu var det dags för ett till inlägg. Denna vackan har varit tuff med mycket spel och läxor. I torsadgs var i på Maumelle och spelade scramble med deras medlemmar. Vi lyckades gå 17 under par, och jag stod själv för 5 beridies. Jag spelade väldigt bra. I går spelade vi 18 hål qualifying. Började med 5 över efter 4 hål, suck. Höll ihop rundan bra och kom in med scoren 6 över. Helt okey i fältet. Idag spelade vi ytterligare 18 hål qualifying på Diamante, började med 4 över efter 3 hål , suck. Men jag lyckades komma in med scoren 3 över, 75. Jag spelde jättebra och kände att där var många slag att hämta. Har mycket att ta lärdom av och utvecklas utifrån det. Kul att se lite framgång och ser fram emot att utvecklas ännu mer.


Ställningen:

Stina: 71, 77                +4

Emelie: 78, 75            +9

Pernille: 78, 75          +9

Sabrina: 74, 82          +12

Lucy: 80, 80              +16


Peyton spelade inte. 

Som ni kan utläsa ligger jag tvåa, vilket betyder att jag med stor sannolikhet att åka på nästa lagtävling nästa helg. Jag är jätteglad och tänkter göra allt för att vara så förberedd som möjligt. Tävlingen kommer ta plats i Denver, Colorado. När jag vet kommer ni  få mer information om var ni kan följa tävling. Imorgon blir det äntligen dags för den efterlängtade båtutflykten!


Av Emelie Blennow - 15 september 2015 02:39

Värsta morgonen någonsin.

Upp kl 6 för att föra fysträning kl 7. I dag hade vi det tuffaste passet någonsin. Jag har aldrig varit så uttmattad. Tränaren påpekade att jag hade mord i blicken. Brukade ha det när jag simmade, antar att det är jävlar anammn som lyser igenom.

Därefter stressade jag mig igenom hela morgonen och hade en riktigt tugn dag i skolan. Stressade sedan för att komma i tid till träningen. Väl på plats värmde vi upp innan vi spelade 9 hål. Jag spelade så otroligt bra golf. Gick 1 under par och det kändes som där var fler slag att hämta! Sänkte långa puttar och chippade bättre än någonsin! Så skönt! Rundan räddade min dag! 

Av Emelie Blennow - 12 september 2015 20:39

Så då var denna veckan över. Det gick fort.

I onsadgs efter träningen var på Derek Fishers förelsäsning om hur han blev den framgångsrika baskestspelaren han är idag. Han gick nänmligen på skolan tidigare. Insperernde och väldigt lärorikt. På torsdagen hade vi en sponsor gala för att samla in pengar till alla atleter på skolan. Vi "volentärer" hade strikt dress code och tydliga regler vad vi skulle göra. Jag spenderade 2 timmar med att hålla dörrar öppna för gästerna och välkomna dem. Vi insåg fort att folket där hade mycket pengar. De köpte resor 10 - tusentals dollar.   

som ni ser på bilden, kostade denna middagen 16 000 dollar. Fy fan. Derek Fisher ordnade en resa för fyra till New York som hans personliga gäster, där skulle de få första rads platser på en top basketmacth. Mat, boende och flyg ink. Resan aktionerades ut för 50 000 dollar. Vi samlade in över 1 milj dollar den kvällen. De visar sig att gubben jag träffade på fundrasiern var där ( han jag väntat hela mitt liv på). Han är tydligen riktigt högt uppsatt. Vi volentärer visades på secnen och när jag gick ner väntade han för att få skaka min hand. Så coolt, alla andra var gröna av avund. 

Idag var jag och pernille och arbetede på 1st Tee, 2h. Vi hjälpte till med att lära barnen golf och vi hade så kul.

Av Emelie Blennow - 9 september 2015 18:44

När alla i klassrummet citerar  biblen och du är den enda som inte kan... 

Av Emelie Blennow - 9 september 2015 03:22

Jag lyckades inte kvalificera mig till tävlingen. tråkigt nog. Men det kommer fler chanser och då kommer jag vara bättre förberred. Skolan överöser mig med uppgifter och har just nu fått de jobbigaste överstökat. Så jag ser fram emot en lugn helg. tog på mig ett par dumma skor som gav mig blödande skoskav på hälarna. Coach tyckte inte det var okey att jag gick runt med det och krävde att jag uppsökte sjukgymnast för mina problem. Ja, vi blir omhändertagna! Vi blev också testade för någon konstig hudsjukdom. Jag fick en glad gubbe på mitt plåster för jag hade varit duktig.

 

 

I helgen höll jag mig till städ, tvätt och plugg. Lyckades också spendera några timmar vid poolen. Målet är att vara brunare än morfar när jag kommer hem. Vid poolen träffade jag Bill och hans 9 åriga son Evan. Bill och jag pratade ett tag och dum som jag var berättade jag om golfen och att jag tididgare jobbat som simskoleintruktör. Fan. Nu ville han att jag skulle hjälpa hans son att simma. Tur nog var ungen begåvad. Sedan vill han tävla i chipning med mig, Visst varför inte. Efter min storslagna vinst bad han mig ta hans nummer. Ifall jag skulle behöva hjäp med något. Naiv som man är gav jag han mitt nummer. Så nu har jag en 50 årig gubbe som skriver att jag är " sweetheart" och annat. Läskigt ja, så nu ignorerar Emelie Bill. 

I måndags var det Labor Day så vi var lediga från skolan. Coach Wyn tog med mig och Lucy till Diamante, en privat golfklubb i Hot Springs( 1h från LR) Jag spleade bättre och var på 2 av hålen 10-20 cm från att göra hole in one....

 

Idag gick jag till tränaren för att jag kände smärtor i ländryggen, efter en halvtimme var jag återställd, skönt nog!

Träningen idag tog plats på Country Club of Little Rock. Blev tillsagd av coach Wyn att göra en puttövning som bestod av 90 kortputtar från olika längder, detta ska jag göra varje dag tills han säger annat. Jag blev också tillsagd att slå 3 bollar med varje klubba x3 med benen ihop på rangen. Detta skulle jag göra varje dag i 10 dagar. Fattade inte vinken med den övningen. Jag började träffa bollen bra, men blev sämre igen när jag gick tillbaka till det gamla. Insåg då att jag hade för bred stans som gjorde min rörlse onödigt stor. Gick ut och spelade 9  hål och plötsligt så var spelet där igen. Jag träffade allt jag siktade på och spelade fantastisk golf. 2 över med en dum 3 putt på en väldigt svår bana. Det är framsteg!  Äntligen känner jag igen mitt spel och mig själv! Här kommer jag!

 

 

Efter som jag inte skrivit på ett tag blir det ett extra långt inlägg idag. Tips från fattig och stressad student:

 

Detta är min fantastiskt goda taco burgare! Ta köttfärsen som blev över från tacosen och blanda det med en halv avokado och riven ost. Lägg detta på toppen av ett hamburgar bröd och värm i ugn ( 350 F tills du inte pallar vänta längre) Du upptäcker att du bränt brödet, det gör inget, lostsas inte som det. Underdelen rostar du. Steck egg och hacka de grönsaker du vill ha i din burgare. Detta låter äckligt men det var det godaste jag någonsin lagat. Säger kanske inte mycket ,en det var gott! Avnjut med mjölk.


Av Emelie Blennow - 1 september 2015 03:41

Idag annordenade Little Rock Trojans en tävling för att samla in pengar till vårt program. Det spelades en 5- manna scramble, med en elev i vart lag. Eftersom mina lektioner slutade senare än alla andras fick jag inte spela. Jag var jättebesivken, det hade passat mig som handen i hansken. Men men. Jag fick istället i uppgift att stå på 16 tee och samla in personuppgifter av varje spelare. Men det visade sig vara mycket mer givande än att spela med spelarna. Jag fick prata med alla spelare och visa framfötterna för de rikaste männen i Little Rock. Jag träffade Mike Jacuzzi, gissa vad hans familjeföretag säljer... Det bästa av allt var att jag var den lagmedlemmen som hade fått mest positiv feedback av alla spelare. Coach nämnde det många gånger. Jag lyckades också flörta till mig en lagmiddag hemma hos en av gubbarna. Han frågade mig när jag väntade på tee: Is it me you're waiting for, honey? Jag svarade utan att tänka: Where have you been all my life? Vet inte om det är roligt för er läsare men alla i mogivingen skrattade till tårar. Så han vill bjuda över tjejlaget på middag nu. Mycket trevlig dag! 

Presentation


Hej!
På denna blogg kan ni följa min resa till USA, där jag kommer plugga och spela golf på college nivå.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards