Direktlänk till inlägg 14 oktober 2015

Lägesrapport

Av Emelie Blennow - 14 oktober 2015 02:48

Hej alla glada!

Är precis hemkommen från en fanatstisk helg i Denver, Colorado. Vackrare plats får man nog leta efter! Vi spelade en fantastisk fin golfbana med klippiga bergen i bakgrunden. Golfen gick inte som planerat, 77,81,75. Det var fruktansvärt svår puttat med sjuka flaggplaceringar och en 12,5 på stimpen. Mycket lärorikt! Känner att jag har stor potential att leverera bättre scorer, behöver bara lite mer erfarenhet och träning. Laget hamnade på en 6e plats, och tre av tjejerna lyckades gå under par!

Hannah hade en 69

Pernille hade en 69

Stina hade 66 och 70 

 Helgen avslutades med en runda i Denver, se bilder nedan!


 

 

 

 

I denver är det lagligt att sälja cannabis. Vi blev lite chokade när vi såg denna affären mitt på gågatan!


Ingen vila här inte! Idag var vi lediga från skolan, därför passade vi på att valifisera oss för nästa tävling:

Stina: 74

Pernille 75

Emelie 77

Sabrina 78

Hannah 84

Lucy 84


Som ni ser på scorerna så är vi ganska trötta. Men lyckligtvus lyckades jag knipa en plats i laget och kommer därför åka till Nashville på lördag för ytterligare en tävling! Fattar inte hur jag ska klara av att hålla betygen uppe... men men. Är så glad att jag lyckats knipa plats i laget!

 
 
Ingen bild

Mamma

14 oktober 2015 06:14

Ja, herregud vilket fullspäckat program. Denver ser fantastiskt ut, ena byggnaden ser ut som Capitol i L. R. När kommer det där thanks giving lovet, så du får tid att vila upp dig? Ser fram emot bilder från Nashville! Älskar dig! Puss

 
Ingen bild

Mormor

14 oktober 2015 07:08

Gud vad du får vara med om mycket, vilka fantastiska platser du kommer till. Du är bara så duktig som har kvalificerat dej till ännu en tävling. Våra naglar är nedbitna till nagelbanden, det är så spännande att följa dina tävlingar på Livescoren.❤️❤️❤️

 
Ingen bild

Moster

17 oktober 2015 11:51

Så spännande att få se bilder från Denver. Du får verkligen uppleva helt otroliga saker. Hoppas bara att du hinner njuta också! Golf är ett hemskt spel- det går upp och ner. Du måste ju ändå vara väldigt nöjd med vad du presterar! Vi här hemma är väldigt imponerade av allt du gör. Ska bli kul att följa dig i Nashville. I dag förbereder vi för morbrors kalas, givetvis blir det hallontårta! Vi kommer såklart att sakna dig men nu är det ju inte långt till jul! Affärerna säljer julmust för fullt. I morgon ska vi hjälpa Alexandra och Andreas att sätta upp ny lampa i deras lägenhet. Många kramar från Trelleborg

 
Ingen bild

Moster

20 oktober 2015 10:49

Hole in one!!! Superstort grattis! Hade gärna firat med dig! Många kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Blennow - 8 december 2015 01:41

Hej! Förlåt men det var ett tag sen jag skrev på min blogg. Dett har hänt en del så det blir en längre inlägg. Vi tog oss igenom sista tävlingen lite knakligt. Vi avslutade på tredje plats på vår egna hemma tävling. Coach var inte nöjd. Vi gick för...

Av Emelie Blennow - 29 oktober 2015 16:00

Hetiska veckor här i Staterna. Mycket plugg och väldigt mycket golf. Var på en tävling förra veckan utanför Nashville, spelde dålig golf men lyckades toppa in en järn 6 på hål 17 för min allra första hole in one!!!! Väldigt roligt!!! Vi har också hun...

Av Emelie Blennow - 5 oktober 2015 18:06


Jag ber mycket om ursäkt för att jag inte har tagit mig tiden att blogga. Jag har haft fullt upp med skolarbete och golfen. De sista veckorna har innehållit mycket slit. Jag var och tävlade i missouri och lyckades skrapa ihop bra scorer. Lite många d...

Av Emelie Blennow - 20 september 2015 01:29

Hej kära läsare! Nu var det dags för ett till inlägg. Denna vackan har varit tuff med mycket spel och läxor. I torsadgs var i på Maumelle och spelade scramble med deras medlemmar. Vi lyckades gå 17 under par, och jag stod själv för 5 beridies. Jag ...

Av Emelie Blennow - 15 september 2015 02:39

Värsta morgonen någonsin. Upp kl 6 för att föra fysträning kl 7. I dag hade vi det tuffaste passet någonsin. Jag har aldrig varit så uttmattad. Tränaren påpekade att jag hade mord i blicken. Brukade ha det när jag simmade, antar att det är jävlar a...

Presentation


Hej!
På denna blogg kan ni följa min resa till USA, där jag kommer plugga och spela golf på college nivå.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards