Direktlänk till inlägg 12 september 2015

SpectUALR

Av Emelie Blennow - 12 september 2015 20:39

Så då var denna veckan över. Det gick fort.

I onsadgs efter träningen var på Derek Fishers förelsäsning om hur han blev den framgångsrika baskestspelaren han är idag. Han gick nänmligen på skolan tidigare. Insperernde och väldigt lärorikt. På torsdagen hade vi en sponsor gala för att samla in pengar till alla atleter på skolan. Vi "volentärer" hade strikt dress code och tydliga regler vad vi skulle göra. Jag spenderade 2 timmar med att hålla dörrar öppna för gästerna och välkomna dem. Vi insåg fort att folket där hade mycket pengar. De köpte resor 10 - tusentals dollar.   

som ni ser på bilden, kostade denna middagen 16 000 dollar. Fy fan. Derek Fisher ordnade en resa för fyra till New York som hans personliga gäster, där skulle de få första rads platser på en top basketmacth. Mat, boende och flyg ink. Resan aktionerades ut för 50 000 dollar. Vi samlade in över 1 milj dollar den kvällen. De visar sig att gubben jag träffade på fundrasiern var där ( han jag väntat hela mitt liv på). Han är tydligen riktigt högt uppsatt. Vi volentärer visades på secnen och när jag gick ner väntade han för att få skaka min hand. Så coolt, alla andra var gröna av avund. 

Idag var jag och pernille och arbetede på 1st Tee, 2h. Vi hjälpte till med att lära barnen golf och vi hade så kul.

 
 
Ingen bild

Mamma

12 september 2015 22:54

Att lära barn saker är ditt rätta element! Tror att barnen hade fantastiskt roligt också 😘

 
Ingen bild

Mormor

13 september 2015 07:30

Vad mycket kul du får uppleva. Som instruktör har du ju varit förr. Undrar om det är någon skillnad på USA barn och svenska? Kramar❤️❤️❤️

Emelie Blennow

13 september 2015 16:21

De amerikansa barnen är mycket artigare!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Blennow - 8 december 2015 01:41

Hej! Förlåt men det var ett tag sen jag skrev på min blogg. Dett har hänt en del så det blir en längre inlägg. Vi tog oss igenom sista tävlingen lite knakligt. Vi avslutade på tredje plats på vår egna hemma tävling. Coach var inte nöjd. Vi gick för...

Av Emelie Blennow - 29 oktober 2015 16:00

Hetiska veckor här i Staterna. Mycket plugg och väldigt mycket golf. Var på en tävling förra veckan utanför Nashville, spelde dålig golf men lyckades toppa in en järn 6 på hål 17 för min allra första hole in one!!!! Väldigt roligt!!! Vi har också hun...

Av Emelie Blennow - 14 oktober 2015 02:48

Hej alla glada! Är precis hemkommen från en fanatstisk helg i Denver, Colorado. Vackrare plats får man nog leta efter! Vi spelade en fantastisk fin golfbana med klippiga bergen i bakgrunden. Golfen gick inte som planerat, 77,81,75. Det var fruktans...

Av Emelie Blennow - 5 oktober 2015 18:06


Jag ber mycket om ursäkt för att jag inte har tagit mig tiden att blogga. Jag har haft fullt upp med skolarbete och golfen. De sista veckorna har innehållit mycket slit. Jag var och tävlade i missouri och lyckades skrapa ihop bra scorer. Lite många d...

Av Emelie Blennow - 20 september 2015 01:29

Hej kära läsare! Nu var det dags för ett till inlägg. Denna vackan har varit tuff med mycket spel och läxor. I torsadgs var i på Maumelle och spelade scramble med deras medlemmar. Vi lyckades gå 17 under par, och jag stod själv för 5 beridies. Jag ...

Presentation


Hej!
På denna blogg kan ni följa min resa till USA, där jag kommer plugga och spela golf på college nivå.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards